fredag 5 mars 2010

Fy sjutton vad bra!

Det är så kul när man vaknar på morgonen och sätter på sin mobil och mobilen plingar till med typ fem sms på raken. Det betyder att man fyller år :)

Sjutton är en värdelös ålder enligt många. När man fyllde femton fick man köra moppe och de som har konstiga föräldrar fick även sova över hos en av det motsatta könet om de ville när de hade fyllt femton. När man fyllde sexton fick man börja övningsköra om man hade lust med det, men sjutton är liksom gränsen till arton och arton verkar ju alla vilja bli. Dessutom är sjutton en svordom (för typ gamlingar), men ändå. Fy sjutton, man hör liksom direkt att det inte låter som en bra ålder. Sen kom jag att tänka på vad mycket saker som kommer hända under det här året. Jag kommer utvecklas ännu lite mer, göra massa misstag och lära sig massa bra saker av dem, träffa nya människor, lära mig och få reda på massvis av nya saker. Dessutom kommer jag att komma ett år närmare fyrtio.
Tänk vad många underbara och mysiga dagar jag kommer att ha. Och tänk vad många dåliga och hemska dagar och även "vanliga" dagar jag kommer att uppleva. Dessa dagar som gör att man känner att de underbara dagarna är underbara och inte bara "vanliga".

Trots dessa bra ord...

Min första känsla som 17-åring: Illamående.

3 kommentarer:

  1. Hahahah, jadu. Sjutton blir nog bra ändå, gamle vän.

    SvaraRadera
  2. Nu får du lagligt beställa hem en sotare :)

    SvaraRadera
  3. Jag har verkligen för mig att det är 19 eller 21 för det var speciellt eftersom att man inte fick det när man är 18 och myndig. Jag googlade men hittade inget om det... Jag tror verkligen inte på dig ;)

    SvaraRadera