söndag 7 mars 2010

Fy sjutton, fy sjutton. FY SJUTTON.

Jag hade en dålig födelsedag. Mådde pisskit. Spydde t om. Det var den värsta födelsedagen jag kan minnas.
Men dagen efter var jättebra! Jag mådde bra igen, hade kalas och det var jättemysigt :)

Det är jävligt tur att man bara fyller 17 år en gång! Åldern 17 verkar ju liksom vara så dålig att man måste fira den på en annan dag än sin födelsedag. Eller så har jag bara otur.

Jag skrev i det förra inlägget att det inte händer något när man är sjutton år och Fanny påstod att man får beställa hem en sotare när man är det. Jag hittar dessvärre ingenting om det någonstans... Jag kanske helt enkelt är en dålig googlare. Jag har iaf för mig att den åldersgränsen ligger på 19 eller 21 år och att jag minns det för att det var så skumt att det skedde efter att man har blivit myndig. (Inte för att tala om att det är skumt att det ens finns en sådan lag över huvud taget.) Det är möjligt att lagen är borttagen, men det vore kul att veta varför den ens funnits/finns. Jag måste ta reda på det!!! Återkommer om det senare!

I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar