fredag 26 mars 2010

Den som är bäst på att gnälla!

Jag kom på nu mitt bland Melissa Horns toner och min snoriga näsa att alla vill åka utomlands. Jag ska inte dra alla över en kant men enligt mig är det faktiskt så att de flesta svenskar alltid vill åka utomlands till sol och värme, vita stränder och turkost vatten. Varför flyttar inte folk då? Det är väl ändå inte rätt att gnälla över vädret i Sverige när man faktiskt kan flytta. Säg inte emot mig för nästan alla kan faktiskt flytta, bara man vill! (om det inte är så att man av någon anledning inte KAN tjäna ihop pengar till en flygbiljett som ska leda till en lägenhet i ett varmt land.) Det gäller bara att prioritera vart man lägger sina pengar, för vi har faktiskt bidrag i det här landet. Alla kan ha pengar, och om du av någon anledning har massa lån och supit dig från jobbet får du skylla dig själv att det är kört för din del.

Vädret går inte att ändra på genom att gnälla så stå ut och vänta in sommaren istället.

Fan vad arg jag låter. Haha, det är alvedonen xD Jag säger att det inte hjälper att gnälla, men själv är jag typ världsbäst på det. Haha, men det är nice xD

5 kommentarer:

  1. Jag skulle lätt flytta utomlands ett tag om jag inte var under 18 :( plus att jag tror att svenskar är för lata/svenska för att flytta från sverige.. för om man vill flytta utomlands måste man ju fixa med skatter, försäkringar, avtal och allt sånt, sen måste man ju fixa bostad och jobb i utlandet ´PLUS kunna språket (om man inte bara ska va där över en månad eller så), och jag tror att svenskar är för lata för sitt eget bästa, man orkar liksom inte ta tag i allt dedär.. och sen vågar väl de flesta inte lämna "vardagen" liksom sitt fasta jobb och familj och allt manh har hemma xD

    hahahah förlåt för de här inlägget. jag är trött

    SvaraRadera
  2. hahhaha jag läste det här på en hemsida (det handlar om hur man är som person om man gillar olika färger) ->

    - Rosa är kanske den mest intressanta färgen. Bloggvärlden är fulla av rosa karaktärer. Är du man så spelar du ofta på din feminina sida. Du är ytliga, tror att du skitrolig och har ett extremt bekräftelsebehov. Som tjej och ha rosa som favoritfärg så brukar detta ofta betyda att du är korkad. Du spelar på din dumhet och tror att folk gillar dig för att du inte vet hur man använder en diskmaskin eller hur man bläddrar i en bok. Du la ned pluggandet redan när det kom till att lära in alfabetet.

    Och denna ->

    - Grönt betyder att du är jävligt smart. Du har mål för framtiden, du är framgångsrik, gick ut skolan med bra betyg, gillar kaffe på morgonen och är inte snabb på att döma människor. Det enda sorgliga är att färgen grön associeras till så kallade "miljönördar".

    Tänkte på dig och Linnéa haha....

    SvaraRadera
  3. jo jag håller helt med, men bara för att man är tjej och gillar rosa BEHÖVER det INTE betyda att man är en bimbo som vill ha uppmärksamhet för att man puffar upp sina bröst och är korkad.

    SvaraRadera
  4. Haha nääää men jag tyckte det var roligt för de va verkligen din motsats :P

    SvaraRadera
  5. Vad negativ du är Ida! ;)

    SvaraRadera