måndag 15 februari 2010

Min morgon

Kom på att jag måste berätta om min ytterdörr som är förfärlig. Jag kan inte låsa upp den inifrån. Det går helt enkelt inte! Imorse stod jag hela 5 min och vred nyckeln (vårat lås måste man låsa med nyckel) , drog i dörren och gjorde allt jag kunde, men den vägrar att öppna sig för mig. Det slutade med att jag fick pressa upp dörren på baksidan av huset, pulsa i snön runt halva huset för att komma till framsidan och sedan gled nyckeln runt hur enkelt som hellst. Så dumt! Jag fick sedan springa in igen, blöta ner hela vardagsrummet med mina snöiga skor, pressa igen altandörren och sedan springa ut. Jag låste dörren med ett enkelt klick och sprang iväg mot bussen. När jag kom fram till busshållplatsen upptäckte jag att jag missat bussen med 10 min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar