söndag 7 februari 2010

I en garderob på IKEA.

Jag sitter i en garderob. Jag gömmer mig bakom en skjorta som hänger här. Vad ska man liksom hitta på ensam i en garderob? Jag ska nog skriva en bok om allt man kan göra. Man kan t ex lyssna på någon som sitter i en garderob bredvid som desperat viskar roliga saker för att försöker få kontakt med en. Eller så kan man plågas av sina tighta jeans som skaver vid höfterna och i knävecken. Man kan även försöka ställa sig upp för att slippa få blodstopp i olika kroppsdelar. Bara det är ett äventyr i sig. Eller så kan man få hjärtklappning när det går folk utanför garderoben för att man är nervös över att någon snart kanske hittar en. Eller så väntar man bara på de roliga ögonblicken när någon vanlig människa kommer och öppnar garderobsdörren för att titta in och när de sedan hälsar glatt åt tomtenissen (alltså du) som sitter där inne.

Jag var alltså på kurragömma på IKEA i helgen :)

1 kommentar: