måndag 1 februari 2010

Gissa bajset ( G♯A BA♯E(t) )

Idag har jag gjort en väldigt ful sak. När Linnéa och jag gick av bussen hemma hos henne var jag riktigt nära av att trampa på en bajskorv som låg nästan mitt på gångvägen. (Det var inte det som var det fula utan det kommer snart.) Jag blev lite irriterad (har bara för några dagar sedan skrivit en insändare på svenskan om just att hundägare inte plockar upp sitt bajs). Vi skämtade lite om att vi skulle sätta en flagga i bajset för att mindska risken att någon skulle få en bajsbruuujn sko, fast mest för att det vore roligt. Samtalet gick sedan vidare och tillslut bestämde vi oss för att vi skulle bygga ihop en skylt i form av en pinne, ett papper och eltejp och sätta upp vid bajskorven. Sedan blev det som det blev. Här är bildbeviset på EN av de fulaste grejerna jag har gjort i mitt liv:


Man kunde inte sätta fast skylten precis bredvid korven, så det fick bli såhär!



1 kommentar: