tisdag 23 februari 2010

Jag fryser!

Det är kallt ute. Om bussen väl kommer är det så kallt på den att det kommer ånga när man andas. Det är kallt i skolan. Det är till och med kallt hemma! Värmdö jävla bostäder sparar pengar genom att låta sina hyresgäster frysa. Man kan ju fan inte ens duscha utan att skrika. Dessutom har mitt lås frusit så att man knappt kommer ut eller in i huset. Värmdö bostäder skulle komma hit idag och fixa det, men då lägger de det nya låset i bredlådan och överlåter jobbet till pappa. Hyresvärden var tydligen sjukskriven och skulle egentligen inte ens lämna låset till oss, en annan hade dött och en tredje hade kollapsat. Jag kunde inte låta bli att skratta åt det. (Jag är en ond människa ibland...)

Nu har iaf pappa bytt till det nya glänsande låset, jag har en ny glänsande nyckel och JAG KAN LÅSA!!!

Jag fryser. Borde vara kanske vara glad att jag har tak, golv och fyra väggar runt mig? Men... Jag fryser.

3 kommentarer:

  1. Kallt är vad det är! Och jävla VÄRMDÖ BOSTÄDER som bara lägger låset i brevlådan? Vad är det för service egentligen? HUMPF!

    SvaraRadera
  2. (och juste, jag skulle fråga en sak, måste man skriva såndär handikappkod VAJRE gång man ska kommentera på min blogg eller är det bara ibland?)

    SvaraRadera
  3. Jag vet, de suger! Man behöver bara skriva handikappkod ibland :P

    SvaraRadera