söndag 22 augusti 2010

Ett ljusrosa nagellack

Jag sitter bakom kassan. En tant kommer in i butiken. Hon går direkt fram till reabordet som de flesta kunder gör när de kommer in i butiken. Hon börjar vända och brida på olika reaprodukter och frågar mig vad det är. Jag svarar artigt och glatt på hennes frågor. Det kommer in en annan kund i butiken och jag hjälper henne. När hon är klar och gått ut ur butiken kommer reabordstanten fram till mig med ett ljusrosa nagellack i handen. Precis som med alla de andra produkterna frågar hon vad det är. Detta nagellack ser inte ut som ett vanligt nagellack utan mer som en penna. Tantens läppar är nu lite halft ljusrosafärgade som att någon dragit med en pensel på dem. En pensel med alldeles för lite färg på för att täcka hela läpparna. När jag förklarar att det är ett nagellack hon håller i handen och visar hur det fungerar ler tanten lite generat, slänger ur sig ett "JAHAAA" och skyndar sig ut ur butiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar